Tuesday, August 21, 2012

Vitaminboost

Det känns som om ingenting riktigt går som jag vill just nu. I fredags hade jag tid hos optikern för en standardkontroll av ögonen, för att få nya linser. Istället för nya linser gav optikern mig linsförbud hela helgen och återbesök idag.

Tidigare idag var jag där, och självklart har det ju blivit värre. Nu lutar det åt att jag inte slipper glasögonen förrän om någon månad om det vill sig illa, vilket skulle innebära att jag inte kan använda linser på Mallis. Det får bara inte hända, det är så himla osmidigt med glasögon och helst på sol- och badsemester. Och med min klumpighet skulle jag säkert tappa dem i havet.



Tydligen kan ögonproblemen bero på virus och att man har en förkylning på g, så nu boostar jag mitt immunförsvar med allt jag kan komma på. Hej citronvatten, maträtter fullproppade med vitlök och ingefära, omega 3, kiwifrukter och allt annat som skulle kunna vara bra för kroppens försvar. Har ni några tips?



Middagens lax ska pimpas med dessa ingredienser.

No comments:

Post a Comment