Friday, August 3, 2012

Mot kusten

Så fort jag slutar jobbet idag beger vi oss mot Piteå på en miniweekend. Det ska bli hur skönt som helst att komma bort från stan en sväng, besöka Noliamässan på lördag och kanske dricka lite vin på kvällen.

 Jag är fortfarande fast besluten att dieta (jag hatar ordet diet), eller med andra ord äta nyttigt/hälsosamt, men har bestämt mig för att en dag i veckan tillåta mig själv att gå över gränsen lite.

Det kan innebära:
Fler än två glas rödvin (högst två glas är tillåtna då och då)
En 100g choklad eller motsvarande annat godis
Ett skrovmål till lunch eller middag
En glass, chips, popcorn fast ändå inga jättemängder

Känner jag mig själv rätt så kommer jag oftast att välja rödvinet eller chipspåsen. Godissuget försvinner rätt snabbt när man inte ätit sötsaker på ett tag, och gällande hamburgaren så finns det massor med måltider som är minst lika goda, men med mindre onyttigheter i.



Piteåstugan, here we come

No comments:

Post a Comment