Thursday, August 16, 2012

Skolstart

God morgon!

Är ledig idag också, men jag misstänker att dagen ändå kommer vara full av arbete. Något jag inte gärna pratar om, för jag skäms lite över min extremt dåliga självdiciplin, är att utöver jobbet så pluggar jag på komvux på distans. Planen är att skaffa slutbetyg så att jag kan söka till högskola om jag sedan hittar en utbildning som lockar.

Jag vet att jag ligger lite dåligt till eftersom jag läser upp betygen i efterhand, men vad ska man göra? Jag ligger över medel på högskoleprovet så jag tänkte försöka komma in på det resultatet. Just nu läser jag Svenska B, sen återstår Religion innan jag har mitt slutbetyg, men till många utbildningar krävs också att jag läser upp matematiken.

Hur som helst, det här med självdiciplinen. Jag har haft hela sommaren på mig att plugga, men jag har jobbat hela sommaren, skjutit upp det hur länge som helst och nu är det bara en och en halv månad kvar. Men idag är det dags! Organisera, planera och börja skriva.


Tänk, om det ändå inte hade varit så otroligt tråkigt.

No comments:

Post a Comment