Wednesday, August 22, 2012

Sjukdag

Dagen har varit riktigt händelselös. Jag har varit hemma från jobbet och eftersom jag har någon sorts infektion i ögonen så har jag inte velat spendera allt för mycket tid framför tv, dator och böcker. Resultatet blev rensning och rengörning av kylskåpet och packning av resväskan.

Träningen har så klart också blivit lidande, men det är inte mycket att göra åt. Till helgen åker jag till Stockholm/Knivsta och blir där till på Tisdag, sedan bär det av till Palma. Jag får försöka klämma in någon PW eller springtur (beroende på dagsformen) och kanske ett besök på gymmet där nere på måndag innan vi åker. Men nu ska jag försöka vila i någon dag och hoppas på tillfrisknande.


Dagens middag:


Torsk med morot- och purjotäcke, hemlagat potatismos och broccoli.
Tog det som fanns hemma, vilket inte var mycket efter kylskåpsrensningen: två stora torskfiléer, några morötter och en halv purjolök. Blandade matlagningsgrädde med hummerfond och lite tomatpuré, hällde såsen över torsk och grönsaker och skjuts i ugnen. Hur enkelt som helst och det blev faktiskt riktigt gott (fast allt blir ju gott med grädde).

No comments:

Post a Comment