Thursday, August 30, 2012

Äta på semestern

Det blir lite slarv med maten här borta, en pizza här, en sandwich där, och så lite läsk och glass på det. Men det tycker jag faktiskt är okej. Är man utomlands en vecka av 52 så är de faktiskt värt att slippa fundera över om jag verkligen vill ha den där glassen (Jo, det vill jag) eller om jag borde välja fisken istället för fläskfilén när jag är ute och äter på restaurang. Jag gillar inte ens grillad seabass så varför ska jag då betala för det?

Däremot behövar man ju inte låta det hela gå överstyr. Jag tänker på att köpa mörkt bröd och nyttig yoghurt eller kvarg till frukosten, hålla nere alkoholkonsumtionen och inte äta godis om jag inte verkligen är jättesugen (vilket inte har inträffat ännu). Dessutom har vi satt upp en regel som går ut på att om vi ska äta middag på restaurang så äter vi en lätt lunch hemma, och tvärtom. Då blir det inte så onödigt dyrt heller.

Eller så gör man som vi gjorde imorse och unnade oss en utelunch eftersom vi tog en springtur på morgonen.

No comments:

Post a Comment