Thursday, August 2, 2012

Imponerad

Bröst och triceps nytränade, check!
När jag stod vid fria vikterna nyss, kom det dit en liten tjej. Säkert några år älde än jag, men mycket mycket mindre, smalare,och jag är inte direkt stor. Jag har aldrig sett henne förut på fysion där jag tränar.

Hursomhelst så går den här lilla tjejen fram till vikterna och plockar två tiokilos hantlar, och sätter sig och kör axelpress med dem. Och det ser hur lätt som helst ut. Jag blev iallafall sjukt imponerad, men samtidigt måste jag ju erkänna att jag skämdes lite att stå där bredvid med mina små vikter, trots att jag vet att ingen annan egentligen bryr sig ett skit om mig och hur tungt jag lyfter.

Men faktum kvarstår ju att om jag någonsin vill bli lika stark som tjejen på gymmet, så måste jag ju börja med att lyfta de mindre vikterna för att bygga upp styrkan så att jag någon gång orkar lyfta tungt. Det är ingen idé att jämföra sig med andra, de har ju också någon gång varit där jag är nu.

No comments:

Post a Comment