Sunday, October 7, 2012

Utmaning: Mage

Är det någon del av min kropp jag inte känner mig särskilt bekväm med att visa upp så är det min mage.. Jag tränar oftast fem dagar i veckan, men när jag har varit på gymmet så har jag ofta liksom glömt bort min stackars mage. Dessutom har jag ganska svårt att hålla samma hälsosamma livsstil när det gäller kosten, och det mesta jag äter verkar vilja sätta sig just på maggen.
 
Ja, jag vet att jag inte är tjock, och jag vet att det är hur dumt som helst att tänka att man ska vara deffad året runt, det gör jag inte heller. Men nu vill jag se lite skillnad. Jag vill ha ett mål. Och jag vill ha lite press på mig att verkligen köra hårt, så därför skriver jag om det här.
 
Måndag känns som en bra dag att starta, inte bara för att det är den klassiska "nystarts-dagen", utan jag ska vara färdig med allt skolarbete på måndag, så därefter har jag bara jobbet att anpassa mig till. Dessutom känns det lite dumt att köra igång en dag när gymmet är stängt.
 

 
Och för att ge lite perspektiv på hur olika en och samma mage kan se ut från dag till dag och från mer eller mindre fördelaktiga vinklar:

 

No comments:

Post a Comment