Friday, October 5, 2012

Godaste proteinbollarna

I onsdags bakade jag de godaste proteinbollarna jag hittills har smakat. De blev helt perfekta, smakade precis som vanliga chokladbollar men utan den där jobbiga måste-äta-en-två-tre-till effekten som vanliga bollar med socker har.

Jag var tvungen att baka en sats till nu på morgonen för att ta reda på måtten (och för att de andra redan börjar ta slut).




Recept Proteinbollar (7-8st):
 
1/2 paket Keso 4%
1 dl Havregryn
1/2 skopa (ca. 1/3 dl) Vassleprotein chokladsmak
1 msk (jag tog liite mindre) Kakaopulver
1 tsk Stevia strö (eller mer om man vill ha sötare bollar)
1-2 tsk Kaffe
Kokosflingor
 
Mixa keson till en slät smet.
 
Blanda i övriga ingredienser (utom kokosflingorna).
 
Rulla till bollar som sedan rullas i kokosflingorna.
 
 

8 comments:

  1. Men jäklar så gott! Det här måste tillagas och ätas omgående :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det tycker jag absolut du ska göra, de var supergoda!!

      Delete
  2. Ohh, hur gott asså?! Ska jag testa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gör det, jag kan verkligen rekommendera dem, de var sjukt goda!

      Delete
  3. Gud dem ser jätte goda ut!!
    Men vart hittar jag Vassleprotein chokladsmak?

    Kan jag äta dessa som mellanmål?

    Ny på din blogg btw!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, vad kul att du har hittat hit! :)

      Jag beställer mitt proteinpulver från gymgrossisten.com men de finns att beställa på massor av sidor som säljer kosttillskott (ex. mmsports.se, fitnessguru.se) Säkert finns de att köpa i butik i större städer också.
      Annars kan man ju säkert ersätta med någon annan torrvara, typ mandelmjöl, eller med mer havregryn..

      Jag tycker absolut att man kan äta dem till mellis!

      Delete
    2. Är det samma som bakepro?

      Delete
    3. Nja, jag har aldrig använt bake pro så jag vet egentligen inte, men vad jag förstått så är det ett protein som är speciellt framtaget för att tåla höga temperaturer så att man kan använda den vid tex bakning.. Det gör ju också att priset på den är mycket dyrare än vanligt protein. Men har du den hemma funkar den säkert lika bra, fast man kanske måste öka mängden kakao för att få lika stark chokladsmak.

      Delete