Monday, July 16, 2012

Stängt gym

Den här veckan har gymmet jag brukar träna på stängt. Det känns lite tomt, vad ska man göra när man slutar jobbet liksom? Men jag hoppas att det blir finväder och att mina benhinnor mår bra, för isåfall blir det här en riktig löparvecka för mig.

Målet är att bli bekväm med att springa 5k, vilket jag absolut inte är nu. Den där sista kilometern känns fortfarande jättejobbig, men jag förstår ju att det är något jag måste träna upp, och då är det bara att repetera repetera repetera.

Det roliga är att för bara en månad sen klarade jag knappt av fem kilometer när jag sprang varannan minut och promenerade varannan minut. Stor förbättring på en månad alltså!

Förövrigt så har jag införskaffat mig världens (enligt mig) finaste löparskor. De är ännu starkare neonrosa i verkligheten. De är köpta på Sportamore för 899:-


No comments:

Post a Comment