Friday, July 13, 2012

Morgonjoggning i Cypern

I slutet på Maj i år reste jag tillFig Tree Bay i Cypern med mina föräldrar och min bror. Det var där jag började springa. Varje morgon ställde jag klockan på halv 7, hoppade i shortsen och sport-bhn och tog en morgonrunda längs strandpromenaden. Det var helt underbart att möta morgonsolen, värmen och alla andra morgonpigga joggare innan resten av byn hade vaknat.

Då hade jag riktigt dålig kondition. Första veckan körde jag intervaller om 1 minut joggning/ 1 minut promenad. Andra veckan ökade jag till 2 minuter joggning/1minut promenad. Man måste ju börja någonstans. Jag sprang kanske 3 kilometer och var helt slut och dränkt i svett när jag kom tillbaka till hotellet. Men då tog man med sig handduken, och så gick man ner till havet där man hoppade direkt i vattnet och svalkade av sig, sen la man sig i en solstol och bara njöt av utsikten på en helt folktom strand. Underbart!!

Lilla hamnen
Svettig Anna

Morgonsolen som lyste upp morgonrundorna


No comments:

Post a Comment