Thursday, July 19, 2012

Skador

Åh, jag vill bara lägga mig ner och gråta! Vet inte vad jag ska ta mig till med dessa skador. Har nu börjat få ont någonstans i bäckenbotten (tror jag) när jag springer, och det enda jag hittar när jag googlar på det är foglossning, men det kan ju inte stämma in på mig som inte är i närheten av gravid. Smärtan känns som knivar när jag springer.

Bara på högra sidan får jag ont, kan det vara någon snebelastning?


Eller är det kanske skorna som är bovarna i dramat?!
(Jag har använt de här skorna båda gångerna som jag har fått ont)

Hittade precis en sida där andra verkar varit med om ungefär samma sak, som jag ska lusläsa nu i hopp om att hitta en lösning. Hoppas hoppas att det inte är något allvarligt.

3 comments:

  1. Halloj!
    Men usch vad trist...hoppas inte det är dina nya skor som orsakar det!!

    Tror inte det är något allvarligt, kanske nåt muskelfäste?! Någon inre muskel som "spökar", det går nog över!

    Annars hade jag nog ringt och rådfrågat typ en sjukgymnast,om jag hade varit dig, om det mot förmodan inte skulle ge med sig.

    Tänkte så att detta inte ska hindra dig från att kunna springa...

    Jadu, är det inte det ena så är det, det andra...att man aldrig bara kan få vara helt smärtfri..hojj..!!

    Trist att det regnar...jag var sugen att fara på en power-walk, men njaa...det blir inget idag eftersom regnet envisas med att vräka ner!!

    Hoppas vi hinner träffas imorrn en snabbis på jobbet!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Det kan kanske bero på att du är svagare just där och behöver specific träning för att bygga upp svagare muskler som inte riktigt orkar bära upp om du är starkare på andra muskelgrupper som ligger intill? Är man nybörjare är det lätt att man tränar mycket och ofta muskler som syns och glömmer andra så det blir obalans , det är vanligt tex att man fokuserar på "framsidan" och helt enkelt glömmer "baksidan", för den ser man ju inte:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det kan mycket väl vara så! Jag är ingen van löpare och vet inte om det finns speciella övningar som är bra just för löpningen, när jag tränar kör jag mest basövningar för benen..

      Nu har jag iallafall provat att springa igen i mina vanliga skor efter tre veckors vila, och känner inte av någon smärta, så jag hoppas att det håller i sig och jag slipper oroa mig mer över skador. :)

      Delete