Saturday, September 29, 2012

Hemmaträning?

Nu börjar det äntligen klarna upp sig här i pluggdimman. Jag kommer att ta en paus ifrån allt under helgen, ska dricka lite vin och ha kul, och nästa vecka tar jag itu med det jag har kvar (allt ska vara klart till på torsdag).

Jag har ett jättesug efter att träna idag, men eftersom mitt gym är stängt på helgerna blir det kanske lite magövningar här hemma istället.


 
 

Man behöver inte mer än en matta, en ab roller (och eventuellt en soffkant eller liknande att hålla i när man kör omvända crunches), för att få till ett bra magpass hemma.

Cirkelträning:
Ab roller
Plankan
Omvända crunches (googla reversed crunches så finns massor med bilder på utförande)

Kör tio varv av den här cirkeln, så kan jag nästan garantera att det känns i magen dagen efter. Jag har iallafall fått en grym träningsvärk varje gång.

No comments:

Post a Comment