Sunday, September 9, 2012

Kladdiga proteinbollar

Jag har precis kladdat ihop mitt alldeles första försök till proteinbollar. Kladdat är verkligen rätta ordet, för kladdigt var det. Jag har stött på minst ett tiotal helt olika recept på olika hälsobloggar, så jag tänkte att hur svårt kan det vara? Slängde alltså ihop lite av varje av det som fanns hemma bara.

Resultatet: Några alldeles oförskämt goda, chokladiga läckerheter. Men som sagt, kladdiga.


Eftersom det bara var ett test körde jag lite på måfå, så jag har inga exakta mått, men här är ingredienserna:

100% Whey Gold Standard (chokladsmak)
Mandelmjöl
Havregryn
Kakao
Kaffe
Kokosolja
Stevia strö
Lite vatten

Jag blandade alla ingredienser till en kladdig smet och rullade till bollar, som jag sedan rullade i kokosflingor.
Ställde dem i kylen och tog mitt första smakprov bara någon minut senare, mums!

No comments:

Post a Comment