Thursday, September 6, 2012

Summer paradise

Veckan i Mallis har varit så härlig. Det bästa har varit att få komma bort från verkligheten med jobb, plugg och måsten. Att få äta god mat på restaurang varje dag, titta på solnedgången med ett glas sangria i handen, ligga i solen med ipod och en bra tidning, starta dagen med en springtur längs strandpromenaden.

Första dagarna var varma och soliga så de tillbringades mest vid stranden och poolen med musik i öronen.

 
 

 När jag är på solsemester brukar jag alltid ställa en vattenflaska i frysen på kvällen innan jag ska till stranden. Sen tar man med den på morgonen när den är helt frusen, den smälter sakta om man har den i skuggan och så har man iskallt vatten nästan hela dagen.

Det blev dåligt väder i ett par dagar, då passade vi på att hitta på annat. Tog bussen till Palma stad för lite shopping.


 
Vi flydde en regnskur in på ett litet mysigt café. Baileys coffee och en muffin to share.

 

For och kikade på hajar också, på Palma aquarium. Fast jag tyckte mest synd om de stackars djuren.

Mat åt vi också. Och drack vin, och några drinkar. Sen har vi inte gjort så mycket mer, fast i och för sig är det ju kanske lite det som är vitsen med semester?


Bästa restaurangen, Cuban Bay. De har bland de godaste pizzorna jag ätit,
billigt och viktigast av allt: alla pratade inte tyska.
 
 
En vecka har gått jättefort och nu är jag tillbaka i Gällivare och verkligheten. Känns ju lite sådär, men kan inte låta bli att tycka att det är himla mysigt med höst ändå. Frisk luft, mörkt om kvällarna, massor av färg på träden och man får äntligen börja använda varma, mysiga kläder. Jo, hösten kommer bli fin!
 


No comments:

Post a Comment