Friday, September 14, 2012

Gårdagens + lite gnäll

Det blev en promenad igår, en timme innan jobbet. Det var mycket varmare än jag trodde och jag ångrade direkt att jag tog på mig västen. Svårt det där med väst, antingen är det för varmt eller för kallt för att använda den.
 
Annars finns det inte mycket bättre när man är lite nere än att komma ut och få frisk luft, gå i en ganska lugn takt (men ändå så pulsen kommer upp lite) och lyssna på chill-listan på ipoden. Som balsam för själen.
 
 
 

Idag har jag ägnat mig åt träning och plugg som vanligt, dock inget jobb. Tycker det är så himla trist att man knappt får några förfrågningar på jobb längre, och när man väl får dem så tar det högst fem minuter innan man får ett sms med texten "någon annan har blivit tilldelad arbetspasset".

Jag har jobbat som timvikarie i över sex år nu och vet ungefär hur det fungerar men det betyder inte att jag tycker det är rättvist. Och jag tycker det är jättetråkigt att folk som inte ens gör sitt jobb och får klagomål från flera olika arbetsplatser får jobba, medan jag sitter hemma och vill jobba, och bara väntar på de där smsen.

Men nog med gnäll nu.

No comments:

Post a Comment