Friday, September 7, 2012

Back in business

Första gympasset sen hemkomsten är avklarat, bröst och ticeps blev det. Känns skönt att vara hemma igen, det blir mer rutin på träningen när man kommer in i vardagen och har sitt vanliga gym som man känner sig hemma i.

Men samtidigt blir träningen så mycket tråkigare. Samma gamla maskiner och samma gamla gym resulterar i samma gamla övningar. Jag har inte saknat speciellt mycket i gymmet förut, men nu när jag har besökt några andra gym (två olika i Knivsta och hotellgymmet i Palma) lämnar Laponia Fysiocenter lite att önska. Bland annat står en maskin för assisterade dips och chins högt på önskelistan.


 Det lite sunkigare gymmet i Knivsta (Kommunens tror jag)
De hade ändå en del bra grejer, flera mindre cablemaskiner och små skivstänger färdiga med vikter på.
 
Hotellgymmet kändes riktigt fräscht. Cardiomaskinerna hade utsikt mot havet,
vilket kanske gör det lite mer uthärdligt att spinga på det tråkiga bandet?

Tills dess får jag försöka att mixa in lite nya övningar i mitt annars ganska enformiga träningsprogram. När jag säger program menar jag inte att jag har ett program på papper, utan mera att det oftast blir så jag går på gymmet, bestämmer vilka muskelgrupper jag ska träna, och kör de övningar jag är van vid och känner mig någorlunda säker på. Och det blir ju ganska enformigt efter ett tag.

Jag vill (vågar?) inte heller börja ge mig in på allt för avancerade dynamiska övningar än, så tips på nya, någorlunda enkla men ändå effektiva övningar mottages tacksamt!

No comments:

Post a Comment