Wednesday, January 30, 2013

Träning, tacopaj och hälsomånad

Det blev ett bröst- triceps- och axelpass idag, det var riktigt härligt att komma iväg och träna men jag vet inte om jag känner mig nöjd med passet eller inte. Det är så konstig hur vissa övningar har börjat kännas lättare medan andra känns tyngre och jobbigare än förut.

När jag kom hem slängde jag ihop en tacopaj på rester av tacoköttfärs, lök och majs från helgens tacos. Det känns som att jag får slänga iväg ungefär hälften av all mat jag har i kylen för att det hinner bli gammalt, så nu har jag lovat mig själv att försöka tänka lite smart när det kommer till matlagningen istället för att köpa ny mat varje dag för att jag råkar vara sugen på det. Det blir så dyrt i längden.



Pajen blev iallafall jättegod, helst pajskalet måste varit det bästa jag någonsin gjort. Tyvärr råkade jag ju, klantig som jag är, skära mig på bladet till matberedaren när jag skulle diska det efteråt. Nu har jag alltså ett plåster över långfingret som gör att jag inte kan böja på det, vilket gör det lite jobbigt att till exempel skriva här på datorn. Nåja, tur att det var efter att jag tagit ut pajdegen och inte före, som sist när jag skulle laga potatispalt och jag skar mig så det istället råkade bli blodpalt.


Nu är det snart Februari och då tänkte jag faktiskt köra en liten hälsomånad, då jag lägger in lite extra konditionsträning och äter nyttigt. Målet är att komma i min livs bästa form lagom till min 25-årsdag den 17:e Mars. Då har jag ett par veckor till godo beroende på hur det går nu i Februari. Idag har jag iallafall tagit lite "före" bilder för min egen skull, får se om jag vågar visa upp dem här om en månad. 

No comments:

Post a Comment