Monday, January 28, 2013

att tänka för mycket

Åh livet.
Det har aldrig känts så mycket som en berg- och dalbana som det gör just nu. Så lycklig samtidigt som hela huvudet är ett enda kaos.

Sitter och grubblar mycket på livet just nu, på framtiden och vad man vill göra av den. Vissa dagar känns det som att man inte uppnått något (varför man nu måste göra det), vill resa, skaffa en karriär, flytta härifrån och göra ungefär allt jag inte gör nu. Andra dagar, som idag, känner jag mig så nöjd med det jag har, det känns som att jag är på väg åt rätt håll i livet. En sån himla fin känsla.


 
För egentligen, vem bryr sig vad man gör av sitt liv så länge man mår bra i det? Det ska bli mitt fokus 2013 - att sluta överanalysera och bara göra det som får mig att må bra. Det är ju faktiskt upp till en själv att sätta sin egen lycka först.

1 comment: