Monday, January 14, 2013

Sjukling

December har kommit och gått, alldeles för fort tycker jag. Men nu är ett alldeles nytt år här och det kanske är dags att börja skriva igen. Efter en månad av onyttigheter och några helgers festande har jag startat året med en envis förkylning som aldrig verkar vilja släppa greppet om mig.

Men nu är helgerna över, ett nytt år har börjat och julmaten och godiset har bytts ut mot kesella, frukt och proteinpulver. Väntar bara på att förkylningen ska släppa så att jag får fara och träna igen. Jag är inne på min sextonde förkylningsdag idag, men får nog faktiskt skylla mig själv då jag har jobbat fast jag mått dåligt, tränat med halsont och festat så fort jag börjat må bättre.
 
Jag kan ju erkänna att det var riktigt frestande att svänga förbi på gymmet idag, men jag var duktig och stod emot suget för att jag inte känner mig helt hundra ännu. Tog en promenad istället bara för att bli av med lite av överskottsenergin man får när man är van att träna fem dagar i veckan. Men imorgon, då ska jag vara frisk, jag har redan packat träningskläderna.


Längtar!

No comments:

Post a Comment