Saturday, January 19, 2013

Off mode

De senaste dagarna har jag varit otroligt trött, och jag har ingen aning om varför. Det spelar ingen roll hur länge jag sover, det är ändå ett projekt att ens ta sig upp ur sängen och sedan håller tröttheten i sig i princip hela dagen. Kanske är det förkylningen som spökar ännu?
Jag har trots det tvingat mig till gymmet varje dag bara för att jag vet att jag mår bättre efter att ha tränat. Och visst, av träningen blir jag pigg, men sen åker man hem och äter och efter det är man lika trött igen.

Känner mig allmänt lite less på livet just nu också, ångest för att man faktiskt fyller 25 i år och ännu inte vet vad man vill göra av sitt liv. Vad man vill "bli när man blir stor". Är inte ens säker längre på att jag någonsin vill plugga vidare. Kanske bara lever mitt liv här i Gällivare, skaffar en familj, jobbar inom vården och sparar ihop till en veckas utlandssemester om året. Det är ju ändå bara ett liv, eller hur.

Deprimerad eller bara realistisk? Jag vet inte.


No comments:

Post a Comment