Wednesday, January 23, 2013

Mitt i veckan-ledig

Det bästa med journatt förutom att man får sova på jobbet, är att man måste kliva upp halv sju på morgonen. Sedan slutar man jobbet klockan sju, och när man kommer hem är man sådär lagomt pigg/trött plus att man har en massa tid över som man annars skulle slösat på att sova. Perfekt för att äta en lugn frukost i sängen och titta på serier på datorn fram till den tiden man vanligtvis skulle ha klivit upp, och det är också precis vad jag gör just nu.

Jag har sovit som en stock inatt. Igår åkte jag till gymmet på förmiddagen och körde ett kort magpass. Sedan jobbade jag dubbla skift, först några timmar eftermiddag på ett ställe och sedan natt på ett annat. Där emellan hann jag gå på mitt första boxpass! Det var riktigt kul och riktigt tungt, alla pass blir så mycket svårare första gången när allt är nytt och hjärnan måste jobba lika mycket som kroppen bara för att hänga med.

Och yogan i måndags, åh den var precis vad jag hoppades att den skulle vara. Det gick att hänga med, men var ändå en utmaning och något man känner att man kan utvecklas så himla mycket i. Krävande men ändå avslappnande på något vis, och jag gick därifrån med världens mysigaste känsla i kroppen.
 Kommer definitivt att boka den fler gånger.


No comments:

Post a Comment