Tuesday, December 18, 2012

December

Här har inte skrivits mycket på senaste. Jag har varit upptagen med jobb, träning, julstök och livet i allmänhet. Känns helt sjukt hur fort December månad rusar fram, mindre än en vecka kvar till jul nu.

December skulle som sagt vara en lite onyttigare månad, det visste jag redan på förhand då jag inte har någon lust att behöva stå emot alla goda fresteser som hör julen till. Och under hela månaden tänker jag faktiskt inte alls bry mig i om det jag stoppar i mig är nyttigt eller inte. Januari däremot kommer jag nog att köra någon sorts "nystart" som det brukar heta, med nyttig mat och extra mycket cardio i träningsupplägget.

Men än är det December och igår bakade jag bröd på vitt mjöl (=högt GI=onyttigt) och lagade risgrynsgröt, utan att bry mig om att det inte är bland de nyttigaste livsmedel man kan stoppa i sig. Gott blev det, och det var det viktigaste! Ett par satser lussebullar har också hunnit bakas än så länge, och förhoppningsvis blir det även lite knäck och annat juligt i veckan.

 
 
Nu hoppas jag bara att julkänslan ska infinna sig innan julafton (då jag för övrigt jobbar eftermiddag). 

No comments:

Post a Comment