Friday, February 15, 2013

Vilodag

Idag har jag varit trött. Och då menar jag riktigt trött, så trött att jag nästan somnat när jag suttit ner på jobbet. Jag fick inte många timmars sömn inatt och har dessutom träningsvärk i precis hela kroppen, så det kändes helt onödigt att släpa sig till gymmet efter jobbet som planerat. Istället tog jag en dusch och gick och la mig och sov i två timmar. Det är viktigt att lyssna på kroppen när den säger ifrån!

Efter tuppluren for jag och handlade. Ingen bra idé att handla på tom mage! Som tur var hade jag inte så mycket pengar med mig, så jag kunde inte handla allt onyttigt jag var sugen på (som falukorv, nybakt vitt bröd, müsli och läsk), men två 200g chokladkakor smög sig ändå ner i korgen på något vänster (?!). Men på något konstigt sätt gillar jag ändå att ha godis hemma när jag är sugen på det. Suget blir liksom större för mig om jag vet att jag inte har tillgång till det. Nu vet jag att det är min självdiciplin som står emellan mig och chokladen, inte det faktum att affärerna är stängda och jag inte kan få tag på dem. Det låter kanske lite konstigt, men det funkar för mig iallafall!



No comments:

Post a Comment