Wednesday, February 13, 2013

Träna först, äta sen

Note to self: Träna aldrig igen på full mage. Fy fasen vad hemskt det var, jag mådde illa under hela passet och magen bara spände ut hela tiden så man kunde knappt spänna den under magövningarna (tränade axlar + mage).

Axlarna gick dock helt okej. Jag brukar annars av någon anledning alltid träna axlar i samband med bröst/triceps eller rygg/biceps, och då blir det alltid att man kör axlar sist, vilket såklart innebär att man är helt slut på krafter när man kommer till dem. Jag tror jag ska börja köra så här istället, funkar jättebra eftersom mage tar kortast tid att träna och axlarna inte direkt får jobba under magövningarna.

 
Ska bli bättre på att ta formbilder också, det är så kul att ha så att man ser sina framsteg tydligare. Jag tycker själv att jag ser precis likadan ut som jag gjorde för ett år sedan, men det stämmer ju säkert inte.

Hur som helst så var jag så besviken på mig själv efter passet att jag i ren ilska ställde värmaren till bilen på 19.00 för att fara och köra ett till pass senare. Nu är jag inte lika sugen på det, har mest lust att ta en varm dusch och parkera mig i soffan för kvällen, men vi får väl se.

1 comment:

  1. Härligt Anna! Formbilder är bra, roligt att kunna jämföra med senare :-) /ellinoe

    ReplyDelete