Tuesday, February 19, 2013

barnvakt

Jag har ingen lust att prata om helgen, för den har varit helt katastrofal när det gäller maten. Eller "maten" kanske jag ska säga, för den har mest bestått av vin, mackor och lite chips.

Jag bakade grahamsfrallor i torsdags, de hann ta slut lagom till igår så jag var tvungen att baka en ny sats (10st). Nu har jag en(?!) kvar. Jag vet inte vad det är med mig, men jag har sjukt svårt att motstå just nybakt bröd. Hade jag bara fått ha en guilty pleasure i matväg hade jag valt bröd före chips och godis alla dagar i veckan.

Men nu struntar jag i helgen och ser framåt på den nya veckan istället. Måste bara visa världens sötaste lilla valp som jag har varit barnvakt åt igår till idag. Åh vad sugen jag blir att skaffa en egen liten plutt, så himla mysigt det hade varit att ha en liten kompis som är med en hela tiden, men man måste ju ha tid att ta hand om dem också.


Intressen: bita på fingrar, vila ;)


2 comments:

  1. Men vilken liten gosig och söt vovve! :)
    Kanske du blir hundägare snart då?! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, vi får väl se! Har ju varit sugen länge nu, men det är ju så svårt när man bor själv och dessutom inte har ett fast jobb så man aldrig vet när man ska iväg. :/ pappa är allergisk också, så man kan inte lämna den till dem när man ska iväg nånstans.

      Delete