Tuesday, November 20, 2012

Protein

Dessa har jag hämtat ut idag, längtar tills jag får provsmaka! Whey 80 (vassleprotein) i päron/vanilj och Night Pro (kasein) i vaniljsmak.

 
Kasein är ett långsamt verkande protein, och som namnet på denna, "Night Pro" antyder så äts/dricks det ofta på kvällen så att det får verka under natten. Jag har aldrig använt kaseinprotein förut, och jag är inte säker på att jag behöver det, men har läst på så många bloggar om att man kan göra "proteinfluff" av det och det ska tydligen vara hur gott som helst så jag var tvungen att testa. Dessutom kan det säkert vara bra de dagar jag tränar på morgonen innan frukost.

Och på tal om "behöver" så tror jag inte att man egentligen behöver några tillskott när man tränar på normal nivå. Vassleproteinet till exempel använder jag inte för att jag tror mig behöva det, det skulle säkert gå lika bra att fylla på med proteinrik mat efter träningen. Jag använder det för att det är enkelt. Det är bara att fylla en shaker med mjölk, pulver och skaka om!

No comments:

Post a Comment