Monday, November 19, 2012

Motivationsbrist

Det har varit lite tomt här på senaste.. Jag har jobbat nonstop sen förra helgen och inte riktigt haft något att skriva. Idag är första lediga dagen och det känns så otroligt skönt. Inga måsten idag!

Jag har varit vaken i några timmar nu, smällt i mig frukost och nu ligger jag i sängen, lyssnar musik och försöker tagga för gymmet.

Det tråkiga är att träningen känns som att den verkligen börjar gå på rutin. Jag har liksom börjat få för mig att det ska vara lätt, och så fort det börjar bli jobbigt och tungt så lägger jag av, gör färre reps än jag tänkt göra. Och jag blir så förbannad på mig själv för att jag håller på såhär. Jag hade behövt en PT som pushade mig lite extra, men jag har verkligen inte råd just nu. Sen vet jag inte ens om det finns desto fler PT's här i våran lilla stad?

Nej, får nog helt enkelt pusha mig själv lite hårdare. Kanske skaffa några specifika mål så att jag verkligen får något att sträva efter. Kanske magrutor som tjejen på bilden?

 
Samtidigt måste man komma ihåg att det inte behöver vara dåligt att köra på bekvämlighetsnivå ibland. Man behöver inte utvecklas hela tiden. Det är okej att vara nöjd. Visst, du bygger kanske inte mer muskler om du kör på med samma vikter och reps som alltid, men du bibehåller din styrka och det är definitivt bättre än att sitta hemma och inte ta sig till gymmet alls.

No comments:

Post a Comment